Binnen de Alphega apotheekformule werken apothekers samen vanuit een gezamenlijke visie op zorg en kwaliteit. Wij ondersteunen de apotheken in ons streven: het aanbieden van hoogwaardige, doelmatige zorg, diensten en services, dichtbij huis, die bijdragen aan de gezondheid en het welzijn van onze patiënten.
Wat doet het Alphega apotheek groei- en ontwikkelingsprogramma voor u?
Dit programma begeleidt uw apotheek en apotheekteam bij verschillende stappen en op verschillende gebieden. Apothekers die meedoen met het programma, volgen een gefaseerd groei- en ontwikkelpad om hun apotheek naar een hoger plan te tillen. Hierbij spelen we vanzelfsprekend in op de specifieke omstandigheden van de betreffende apotheek. Bovendien sluit het Alphega apotheek groei- en ontwikkelprogramma aan bij het SmartCare KPI Dashboard. Zo worden belangrijke KPI’s voor de apotheek direct inzichtelijk.
Het gehele programma strekt zich uit over een periode van drie tot vier jaar en is opgebouwd uit vier onderdelen. Deze richten zich op:
Sterke punten van uw apotheek
Wij realiseren ons dat elke apotheek zijn sterke punten al in mindere of meerdere mate ontwikkeld heeft. Er zijn waarschijnlijk al veel gebieden, waarop uw apotheek op het eerste gezicht niet meer hoeft te worden veranderd. Echter controle en borging blijft noodzakelijk. Het Alphega apotheek groei- en ontwikkelprogramma geeft een beeld van deze sterke kanten en geeft inzicht in mogelijkheden en verbeterpunten van uw apotheek. U wordt hierbij ondersteund door de diverse diensten van Alphega apotheek, waaronder de ondersteuning van een Business mentor.
>>> Bekijk hier de brochure over het Alphega apotheek groei- en ontwikkelprogramma en de Business Mentoren.
>>> Lees meer over het Pharmacy Management Development Program dat Alphega apotheek heeft ontwikkeld in nauwe samenwerking met Nyenrode Business Universiteit.