Ondersteuning in Zorg, Financieel en Operationeel
De apotheek ondersteunen in klantgerichtheid en optimale zorg ziet Alliance Healthcare als een van haar kerntaken. Met het SmartCare softwareplatform ondersteunt Alliance Healthcare de apotheek in het managen van zorgtaken en het behalen van meer rendement en hogere marges.
Ondersteuning apotheek
De apotheek wordt ondersteund bij het identificeren van patiënten voor zorg-programma’s en medische checks. De geleverde zorg wordt per patiënt vastgelegd en contractueel verwerkt. SmartCare biedt ondersteuning in de zorg die door apothekersassistenten wordt geleverd en geeft inzicht in planning, openstaande acties en afgehandelde taken.
Contract performance wordt vastgelegd in rapportages over compliance en voortgang in ondersteuningsprogramma’s. Binnen het financiële overzicht wordt met analyses inzicht gegeven in generiek compliance, parallel compliance, preferentiegraad en substitutiegraad.
Optimale keuzes – voorraad en contractafspraken
Door een dagelijkse koppeling van lokale apotheekvoorraden met het maandelijks fluctuerende preferentiebeleid en de koppeling van de groothandelsvoorraad, wordt een set van optimale besteladviezen voor de individuele apotheek gegenereerd.
Deze besteladviezen optimaliseren de servicegraad van de apotheek, met focus op rendementsmaximalisatie waarbij de zorg voor de patiënt zorgvuldig bewaakt wordt.
Introductievideo
Voor SmartCare is een introductievideo beschikbaar:
Heeft u vragen over SmartCare?
Mail dan naar smartcare@alliance-healthcare.nl