Ook op het gebied van marketing staat Alliance Healthcare de Alphega apotheken bij.  Alphega apotheek organiseert acties, zorgactiviteiten en andere events.

Alphega apotheek werkt actief aan haar positionering. Een belangrijk onderdeel hiervan is een persoonlijke klantbenadering. Het doel is meer klanten in de apotheek te krijgen en de loyaliteit te verhogen zodat de omzet stijgt. Om dit te bereiken zijn alle projecten, events en promoties binnen de formule gericht op het maken van het verschil voor de klant. Deze activiteiten zijn samengebracht in het Z&MEP. Apotheken kunnen een beroep doen op deze nationale aanpak. Hierbij profiteren zij van actieprogramma’s, die worden ondersteund door promotiematerialen zoals folders, posters en e-mail nieuwsbrieven.

Zorg & Marketing Event Plan

In het Z&MEP zijn drie themaperioden opgenomen. Gedurende iedere themaperiode staan een klantenthema en een aantal subthema’s centraal. Deze sluiten enerzijds aan bij de klantbeleving en anderzijds bij de actualiteit zoals nationale gezondheidsdagen. Elke themaperiode staat ook een zorgthema centraal. Tenslotte worden ook elke periode medische hulpmiddelen, een dienst of service onder de aandacht gebracht. De themaperioden hebben vaste looptijden van vier maanden, aansluitend bij de klantbeleving en de nationale gezondheidsdagen.